Neden bahsettiğimi hemen anladığınızı zannediyorum. En son Referans Gazetesi'nin içinde ofisimize teşrif eden Marquality firmasından bahsediyorum. Hani benim şu kartvizitlerini çok beğendiğim firma. Meğer baştan aşağı (ç)alıntıymış. http://www.prbu.com/ sitesinde konuyla ilgili yazıya rastladım. Alın size ;
''Marka Tescil Firmasından Araklama Dersleri''
Mediacat’in haziran sayısıyla birlikte bir zarf dağıtıldı. Zarfın içinden bir kartvizit ve bir tanıtım kartı çıktı. Tanıtım Karttının ön yüzünde, gerçekten marka olabileceğiniz tek yer ibaresi ve marka tescil ve patent işlemleri ile iştigal ettiği anlaşılan Marquality logosu var arka yüzünde ise bir ajanda sayfası ve sayfada Marquality de markalaşma notu.Kartvizit ise, Kalın siyah bir kartvizit ve Meryem Bulgurcuya ait. Kartvizitin arkasında da biri farklı olan balıklar var stilize çizgi balıklar.İlk bakışta ne de hoş !Marquality markası Başarı Müşavirliğe ait ve Başarı müşavirlik aynı adreste Graphicat adıyla grafik tasarım işleri de yapıyor. Bu çalışmaları da onlar yapmış.
Peki ne yaptılar da bu yazıya konu oldular?
Önce yıllardır kendi alanlarının lider firmalarından Destek Patent’in bir çok görselde ve web sitesinde kullandığı parmak izini logolarına taşıdılar.Sonra Rota Yayınlarından çıkan ve kapak tasarımı Publizion Kreatif Platformu tarafından hazırlanan, Geoffrey Randall’ın Markalaştırma kitabının tasarımını o kadar çok beğendiler ki kartvizitlerinin arkasına kitabın kapağındaki balıkları koyuverdiler.
Marka tescil işi için Başarı müşavirlikten farklı bir marka yaratma çabası iyi güzel ama Marka tescil markası iletişiminde anlattığımız gibi alıntı hissi veren uygulamalardan çekinmek gerekmez mi?
Başarı müşavirliğe naçizane tavsiyemiz logolarından parmak izini kaldırsınlar üstelik parmak izi boyutu ve konumuyla da hiç hoş durmuyor. İkinci olarak ta kartvizitlerini Markalaştırma kitabından esinlenmeden yeniden tasarlasınlar.
Kaynak:prbu.com
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder