
Bugün http://marketingma.blogspot.com/ gezerken viral marketingle ilgili bir yazı okudum. Sizlerle paylaşmak istedim.
Diyelim ki ciddi bir e-commerce sitesi yönetiyorsunuz. Amaç sitede işlem yapılmasını sağlamak. Buna geçmeden önce, sitenin trafiğini artırmanız gerekiyor tabi ki. Tam bir network etkisi, eğer olacaksa trafik artışı katlanarak olacaktır. Daha çok insan, daha çok potansiyel müşteri, daha çok potansiyel işlem. Hele alıcı ve satıcıyı bir araya getirdiğiniz bir site yönetiyorsanız, bu çok daha önemli. Zira satıcı olmadan alıcı olmaz, alıcı olmadan satıcı olmaz. Tam bir yumurta tavuk ilişkisi.Sitenize trafik yaratmak için en etkili kurgular tabi ki viral marketing kurguları. Bunlara bir örnek vermek gerekirse, yukarıdaki ilanı gösterebiliriz. http://www.araba.com/ sitesine verilmiş esprili bir ilan, bir çok insana yayılırken, aynı zamanda bunun gerçek olup olmadığını merak edenler de siteye girecekler ve en az bir sorgulama yapacaklardır. Bundan sonrası site sahibine kalmış. Bu ve bunun gibi yaratıcı örnekleri site yöneticisi olarak sizlerin yapmasında hiç bir etik dışı durum yoktur. Bunun espri amaçlı yapıldığı her halinden belli olduğu gibi, kimseye de maddi/manevi bir zarar vermeyecektir. (Kullanılan isimlerin ve telefon numaralarının gerçek olmamasına dikkat etmek lazım).
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder