RSS

13 Şubat 2008 Çarşamba

Amacın net anlaşılması, doğru hedefe klitlenme (brief ve debrief)

Süreçlerimizde bulunan "Creative Designer Standards" dokümanında 2008 için revize edilen ve çok önemli olduğunu düşündüğüm bir paragrafı paylaşıyorum. 2008'de işlerimizin bu standarta 100% uyum içinde olması hedefiyle şimdiden herkese başarılar.
Amacın net anlaşılması, doğru hedefe klitlenme (brief ve debrief)
Tasarım 1 günü geçecek çalışmaların hepsinde brief alındıktan sonra hedef dokümanı çıkarılır. Hedef dokümanında mutlaka bulunması gerekenler;
- müşteri adı (brief veren)
- bir paragraf amacı (debrief),
- tahmini harcanacak kaynak zamanı, ve deadline
- tercihi kullanılacak teknolji bilgileri ve ölçüler (size & kb)
İlk önce taslak hedef dokümanı yazılır. Yazıldıktan sonra mutlaka hedef dokümanı müşteri ile paylaşılır ve onay alındıktan sonra işe başlanır.

Hiç yorum yok: